Gav upp

Puh, det är jobbigt att baka pepparkakor. Degen blev dock god och lättarbetad. Ronja höll ut länge och när jag blev själv och en mindre eldsvåda i bakplåtspapperet inträffade och kakorna blev svarta, fick även jag ge mig till slut. Det stod att det skulle bli femtio kakor, men de måste vara gigantiska i så fall. Ja har nu fyra burkar full med kakor och det är lite mindre än hälften kvar av satsen.

Nån som behöver lite pepparkaksdeg? :D

Jag hade tänkt baka Saffransgifflar idag med, men det får bli imorron istället.

Jo sista touchen på pepparkakshuset gjordes idag oxå. Först räckte inte degen till, sen pajade Charlie en del och sedan pajade jag ytterligare en del ... så det blev ett längre projekt än tänkt. Resultatet är vi nöjd med. I framtiden kommer jag alltid knyta ihop mina pepparkakshus, mycket smidigt! Bara man inte glömmer göra hålen i kakan innan man gräddar den. Jag kan säga att det lyckades jag med också. Det går dock att rädda direkt efter ugn innan kakan svalnat. :)


Charlie skötte som vanligt provsmakningen...

Kommentarer

Populära inlägg