IKEA

Efter ett härligt midsommarfirande med goa vänner for vi en snabbis till Ikea och inhandlade möbler till köket.


Det blev de möbler som vi tittat på tidigare. Bordet Ingatorp som går att förlänga vid behov. Iläggsskivan förvaras under bordet vilket är toppen. Förra bordet vi hade hade en lös skiva som man var tvungen att förvara på annat ställe. Stolarna heter Ingolf. En juniorstol till C ( som han blev mycket nöjd med ), barstolar och matbordsstolar. Stolsdynan Elsebet är vändbar med två olika motiv. Den fanns i tre utföranden i grått, beige eller rosa. Den på bilden är mörkgrå med vita prickar på andra sidan. Nu väntar jag på att Gubben ska snickra ihop bänken som jag vill ha längstmed hela fondväggen.


Jag hittade även ett praktiskt diskställ med uppsamling i botten och en del som går att dra ut vid behov.


Bestående heter den. De underbart gröna kastrullerna kunde jag inte motstå. Även köpta på Ikea. 


Medan jag skruvade möbler klädde Gubben runt det sista fönstret på utsidan.


Snart börjar det närma sig kakling.

Kommentarer

Populära inlägg