Tyst start pĂ„ promenaden 👍

Idag startade jag "avvÀnjningen" pÄ Tassa.
Problemet Àr:
NÀr vi ska ut och gÄ skruvar hon upp sig och börjar dansa och pipa inne, nÀr dörren öppnas och hon fÄr "varsÄgod" ger hon ifrÄn sig ett öronbedövande skall och fortsÀtter sÄ de första 30 metrarna pÄ promenaden. INTE acceptabelt!!!

IkvÀll har jag dÄ, med tips frÄn Emma, trÀnat utgÄngen och Tassa förstod snabbt.

Det jag gjorde var att avsluta det jag höll pÄ med inför promenaden sÄ fort hon började lÄta. DÄ la jag undan det jag höll pÄ med och gick till ett annat rum. DÄ hon var tyst försökte jag "gÄ ut" igen.
Ca: 20 ggr fick jag avbryta innan vi tog oss ut utan ett enda knyst frÄn Tassa.

Första stoppet var nÀr jag tog fram kopplet.
Andra stoppet var nÀr jag tog pÄ mig skorna.
Tredje stoppet var nÀr jag tog pÄ henne kopplet.
FjÀrde stoppet var nÀr vi skulle öppna dörren.
Femte stoppet var att gÄ ut pÄ bron.

NÀr vi Àntligen kommit ut undrar Tobbe, som snickrat pÄ bron hela tiden, vad vi hÄller pÄ med. Han förstod nÀr jag sa " hör du vad tyst det Àr"

De första 30 metrarna fick hon gÄ i kopplet och efter det slÀppte jag henne och hon sprang toksnabbt MEN TYST ivÀg efter vÀgen. UNDERBART!!! Vad lÀtt saker kan trÀnas bort bara man vet hur.





Kommentarer

PopulÀra inlÀgg