Nu är det nära

Imorron får vi äntligen hämta kaninerna, som vi väntat.

Efter att fixat iordning gamla hagen kom jag såklart på att jag ville ha en större och flytta den...så kan det gå. :D 


Dubbelt så stor blir denna. Jag har köpt hundgårdssektioner som jag vänt på för att maximera ytan. De ska byggas upp med bräder nertill. För att få de lite högre och framförallt rakt. Marken lutar väldigt här. Hålor ska grävas och nät ska grävas ner för att försöka förhindra att de gräver sig ut.


Vi stressar inte på med detta projekt utan de får troligtvis bo i gamla hagen till nästa år. De är ju små än.


Hålan har nu blivit härligt dold i gräset.


Kisslådan brukar jag inte behöva, men för säkerhetsskull har jag den där. Förhoppningsvis finner de en perfekt hörna ute att utföra sina behov på. Jag såg ikväll att en nyfiken kissekatt har varit in och kollat av lådan...tur var utan att använda den...


Kommentarer

Populära inlägg