Loppisar i massor

Då var den årliga tillställningen med loppisar Helgumsjön runt avklarad. Efter hela turen vill jag inte se en enda loppis till på ett tag, men kul är det!


Grönt är skönt! Jag har en förkärlek för gröna föremål och det bevisar klart denna bild. Härliga fat. 12 st assietter och en mattallrik i samma serie. Mattallriken tänkte jag använda som bottenfat till ett tvåvåningskakfat. Hönan har jag bara sett tidigare i andra färger och kunde inte motstå denna gröna. Den påminner även om Farmor som hade en liknande. Trådkorgarna ska jag hänga upp i köket och använda till bland annat lök.


Plåtburkar och trälådor var jag på jakt efter till skafferiet men hittade inga. Det enda som jag innan tänkt köpa och fick tag på var äggkoppar. Denna med prästkragar är min klara favorit. 

Kommentarer

Populära inlägg