Semester och agility

Nu har semestern dragit igång och listan på saker jag vill göra är lång. Det mesta dock småsaker. Första veckan har jag tagit det lugnt och bara känt mig ledig. Sedan har jag agilitykursen som vi tränar till så fort tillfälle ges. Idag har jag krattat klar träningsplanen, som bara var klar till hälften.



Å Tassa chillade mest...


Ronja och Charlie lekte ett tag med två nyckelpigor de hittat.


Å Tassa blev nyfiken...


Planen blev bra slät efter en sväng med gräsklipparen.


Å Tassa åker skottkärra...


Hindren sätts på plats och barnen är först ut att testa.


Å Tassa ser frågande ut...



Här kan vi träna hinderfokus och hindervärde. Snitslarna hjälper mig då vi kör cirkelarbetet. Där vi tränar grundsväng och framförbyten.


Med dessa två stolpar tränar vi ingången i slalom. Vet att de är taggig på ena sidan, men det är inte på den sidan hon ska gå.


Med hjälp av stegen får hon träna kroppskontroll.


Med hjälp av dessa plattor tränar vi kontaktfältet. 


Här får hon träna på hopptekniken. Det ska vi köra lite ikväll, då jag inte haft hindren att träna på innan. Små hinkar som borrats hål i, stenplattor och små plaströr fick funka som hinder. Då syftet med denna övning inte är höga hopp, utan teknik.













Kommentarer

Populära inlägg