Bildöverföring

Nu då jag har skaffat mig en ny skrivare och inser att det är just en laserskrivare man behöver när man använder sig av tekniken Bildöverföring, måste jag ju testa den.

Steg ett: Fixa ett kort


Jag försökte få till så ljus bakgrund som möjligt. 


Steg 2: Nu har jag spegelvänt bilden i datorn och ljusat upp bakgrunden ytterligare. Sedan skriver jag ut bilden. Varför inte en bläckstråleskrivare kan användas till detta är för att den färgen sugs in i papperet medan färgen på laserskrivaren ligger som en yta på papperet.


Steg 3: stryk ett tunt lager decoupagelim på underlaget och ett lager på motivet på papperet. Fäst papperet på underlaget. Släta ut bubblor. Undvik att få lim på baksidan ( nu översidan ) av papperet. Då det då kan fastna permanent. Nu ska limmet torka i minst 24h innan jag kan fortsätta.

Kommentarer

Populära inlägg