Kalastime

Imorse var jag uppe tidigt och brände småkakor i ugnen och smör i kastrullen på plattan. Efter alla motgångar är jag tacksam över att resultatet till sist blev så bra ändå.

Jag började morgonen med att koka ihop jordgubbarna till jordgubbsmoussen.


Tårtan fylldes med dumlefluff och jordgubbsmoussen.

Jordgubbsmousse:

250 g frysta jordgubbar
1,5 dl vatten
2 dl gelesocker
1,5 dl grädde

Koka upp jordgubbarna i vattnet tills allt har trådat isär och ser ut som mos, det tar ca 20-30 minuter. 
Häll i gelésocker och koka några minuter.
Ställ in i kylen och låt svalna till den blir helt kall.
Vispa upp grädden och blanda ner det i jordgubbsmoset.


Så här såg Elsas underkjol ut. Ett lager grädde smetades runt hela tårtan innan marsipanen monterades dit.






Frostspännena gör dotterns slarviga fläta vacker.



Blåbärsmuffinsen toppades med grädde och Frostbilder i socker.



En gammal hederlig kladdis med grädde och oblatbild blev det också.

Imorgon tänkte jag testa att baka en påskig cheesecake som jag aldrig testat förut. Den såg iaf väldigt god ut.

Kommentarer

Populära inlägg