Det går framåt

Kanske är det för att semestern snart är slut, men här har ytterligare en växel lagts in i köks/kontorsrenoveringen.


Diskhandduksproblemet har löst och knoppar är uppsatt till den...vi behövde "bara" dra fram diskmaskinen igen till Gubbens förtjusning...resultatet tyckte han dock om! 😊


En fäll från ett Gotlandsfår, som jag fått tag i från en farmare här i krokarna, gör sig fin på bänken i köket. Nu blev den snäppet mer inbjudande.


Halva väggen ovanför köksbänken är kaklad. Vi körde på så långt fixssatsen räckte som vi blandat till. Gubben fick låna en skärmaskin av en kompis som underlättade betydligt i de omöjliga vinklarna runt fönster och skåp.


När det var dags att ställa pären på spisen såg det ut såhär. Den andra sidan av bänken är fullt kaklad. Fler bilder kommer när det är klart.

Efter middagen hade Gubben fortfarande energi kvar. Själv låg mitt fokus på kvällens fotografering vid ån. Hur som helst slipade Gubben det sista på väggarna på kontoret och satte sedan igång att tapetsera...vilken j-vla dålig tapet för att kosta så mycket. Mönsterpassning från h-vete. Det stämmer upptill men nertill kan det både vara fel snett uppåt på ett mönster och så en bit ner är det fel snett neråt istället, hur är det möjligt? Måste vara nå produktionsfel. Vilket som får man stå och kika ett bra tag för att hitta felen om man så vill. 


Trots bristerna älskar jag motivet!

Jag köpte en pall till köket från Ikea. Jag når ju inte upp på högsta hyllan i skåpen. Den tänkte jag förvara i skafferiet. Nu blev det så att den tog för stor plats så...från sekunden den satts ihop till den andra var den ombyggd. Eller rättare sagt kapad på höjden. Gubben blir inte längre förvånad när jag vill göra om något som är helt funktionsdugligt längre...den här gången kom han med förslaget först! 😄


Idag blir det att avsluta det vi påbörjat.

Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg