Nere

Studieplanerna gick åt fanders med reservplats och jag känner mig lite nedstämd. Nu börjar jag dock komma på banan igen och målar så smått upp en ny plan. Det löser sig nog på ett eller annat sätt till slut.

Idag har jag städat ur kontoret som använts som skräprum under renoveringen av köket. Gubben håller på att fixa underarbetet på väggarna så inom några dagar kan vi nog tapetsera där inne. Här kommer lite förebilder på mitt lilla kontor från höger sett moturs:



Här kommer skrivbordet precis få plats.




Väggarna kommer bli fulla med hyllor och på dem kommer jag ha förvaringslådor, men även öppna ytor. Det känns bra att jag köpt en så pass dyr tapet då det mesta kommer täckas av hyllor!? Eller inte?!


Det kommer då bli superfint med denna tapet från Boråstapeter.


I köket är det nu klätt runt alla fönster och en gardinstång har satts upp. Vi var tvungen att skarva ihop två stänger då den skulle vara så pass lång.


Gardinkappan valde jag att bara ha över själva fönstret då man går ut och in genom dörren och då tar i gardinen om den skulle vara där. Till vintern kanske jag hänger dit någon längd.


Gubben har även hunnit bygga bänken längstmed hela bortre väggen. Locken ska nu målas vita. Sedan ska jag sy en stor dyna som är lika långt som bordet. Övriga delen kommer vara utan dyna, men kuddar kommer finnas vid behov då bordet görs större. Jag hade köpt en dyna och tänkte fixa tyget runt idag...dynan var dock lite för kort...ibland vet jag inte hur jag tänker. Men den dynan kanske kommer passa till bädden i hundgården istället. Där behövs det också fräschas upp.


Vi har haft åska i fyra dagar och idag har det "bara" regnat lite.


Innan regnet hann jag gå med Tassa en sväng och göra ett nytt "fotoställe".


Här jobbar bävern flitigt. Jag hade tänkt kunna ligga här så jag kommer mer i ögonnivå mellan objektivet och motivet. Förhoppningsvis ligger vinden på åt rätt håll ikväll! Igår landade, vad jag tror var häger, ett par meter ifrån mig. De flög dock iväg lika fort igen. En häftig upplevelse då de dök upp från ingenstans utan ett ljud. Jag hann dock inte ta något kort på dem. De blev nog lika förvånade som mig. Jag har startat ett Instagramkonto där jag lägger ut mina naturbilder. Där heter jag jenkanscountryside. Jag kommer även försöka lägga ut bilderna här.

Dagens bild är från vår semestertripp till Furuviksparken.


Kommentarer

  1. Vad ni grejar! Blir superbra! Vill gärna höra om dina nya planer. Kraaaam

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg