Kontorspyssel

Jag filurar vidare hur jag ska ha det på kontoret. Två väggar är klar. Konsoler och hyllor från Ikea. Även de gråa lådorna är därifrån.


Att det kan vara sååå roligt att sätta ihop Ikea-möbler. Jag gillat!
De träfärgade "pärmryggarna" ska jag måla och tapetsera.


Konsolen med plats för "arkitektritningsrullarna" blev perfekt som förvaring av presentpapper. Det ger även en härlig känsla till mitt pyssliga rum och nu har jag koll på vad jag har. Ligger den uppe på en garderob blir det hellre att jag köper nytt istället för att titta efter vad jag har hemma.



Ovanför dörren blev det också en hylla. En matchande klädhängare, till knopparna på skrivbordet, har även satts upp där. Bakom dörren gömmer jag strykbrädan. 


Malmmöblerna från Ikea får vara kvar så länge. Den är bra till förvaring av tyngre föremål som jag gärna inte vill ha på hyllorna.




I det lilla hörnet framför möbeln kurar Tassa gärna ihop sig då jag är här inne. Jag tänkte mysa till det för henne och köpa en liten bädd hon kan ligga på. Helst hade jag velat hitta en hörnmöbel som jag kan göra till liggdel åt Tassa nertill men även möjlighet till förvaring. En vanlig hörnhylla går inte då jag har den fasta hyllan i väggen.


En blompinne och de gamla omtagshållarna från köket spraymålades och håller nu upp almanackan.


Finfint! 😉


Kommentarer

Populära inlägg