Kaklat

Det kom annat i vägen igår och kaklingen blev framflyttad till idag. Gubben sköter sig mest själv. Min uppgift var att klippa T:n av kryssen och städa. Jag är supernöjd!



Av de två kartonger kakel vi köpte blev det bara några spillbitar över. Slå det om ni kan! 😉

När jag städat undan efter kaklingen började jag renoveringen av mitt skrivbord.


Den är helt underbart nött. Jag har grovslipat den för att få bort lös färg och för att grundfärgen ska fästa bättre. På själv skrivytan har jag även spacklat för att få en jämn yta. Där ska jag fästa en dekorplast. På övriga ytor ska jag istället framhäva de härliga nötningarna.


Titt va fint! 😄

Alla lådor var försedd med lås. En låda var låst och utan nyckel. Den gick dock att få upp genom att skruva bort låset från insidan. Jag är inte i behöv av lås och har nu skruvat bort alla lås och ska där fästa knoppar istället. I två av låsen hittade jag trasiga nyckeldelar.



Ett klokt val var nog att numrera lådorna innan jag satte igång.


Nu är det 2-4 timmars torktid på spacklet innan grundfärgen kan strykas på.

Kommentarer

Populära inlägg