Litet projekt

Ända sedan dottern fick en massa fina barbiekläder, som mormor hade stickat, har vi varit på jakt efter något att förvara dem i. Dottern är mycket rädd om dem och när det inte leks med dem förvaras de i presentlådan hon fick dem i. För ett tag sedan hittade jag ett lagom stort skåp och idag har jag börjat renovera det. Tanken är att det ska se ut som en garderob.

Så här såg skåpet ut i morse innan jag satte igång.


Hyllplanen har jag tagit bort.
För att skåpet ska se mer ut som en möbel har jag limmat fast "träkroppar" som ben.
Jag har borrat hål för en blompinne som jag sedan limmat fast. Den får agera klädstång.

Pressning av lim pågår.
De här smala pinnarna medföljde ett par lattemuggar jag köpte för mååånga år sedan. Kanske kommer de bli spröjs på dörrarna.
Steg 1 klart. Nu ska den slipas och spacklas. Efter det ska den målas.
Fortsättning följer helt enkelt.

Ha en lagom pysslig måndag!

Kommentarer

Populära inlägg