Ugglebäbisar

Jag har i några dagar hört det skarpa ljudet men inte tänkt så mycket på vad det kunnat vara. Inte förrän hornugglan flög förbi igen. Då kopplade min hjärna och efter att ha googlat på hornugglans läte blev det solklart. Så igår kväll då lätet drog igång igen följde jag det. När det upphörde hade jag tagit mig fram till ett skogsparti och ett av träden såg för mig mer inbjudande ut. Efter att, vad för mig kändes som en evighet, granskat trädet från topp till tå höll jag på att ge upp hoppet. Tills pipet drog igång igen. Där satt de i trädet som jag granskat så noga väl kamouflerade. Jag letade efter något litet och fann något dubbelt så stort.

8/6-2017 Hornuggla

8/6-2017 - Det var tjockisen till höger som förde sådant oväsen.

8/6-2017 Tittut

Detta möte kom som en underbar belöning efter gårdagen, då jag satt sex timmar i bil tur och retur för steg 2 i urvalsprocessen till utbildningen jag sökt. Jag hoppas verkligen att jag kommer in!!! Jag vill vill vill...

Ha en lagom spännande fredag!

Kommentarer

Populära inlägg