Det är ett tag sedan

I slutet av veckan blev det VAB med en ihållande irriterande basilusk. Nu jobbar jag min SISTA helgdag. Sista är synd att säga men den sista på min nuvarande arbetsplats. Nu hoppas jag på en lite längre semester och insläpp på skolan jag sökt till hösten. Då med taggad tjurskalle och råplugg i sikte. Efter utbildningen hoppas jag på ett jobb som ger mig mer tid till familjen! ❤️

Här lite bilder från tiden som gått:





Jag har rensat rabatter och flyttat lite blommor. Förutom en napp som C använde för några år sedan, fann jag även lite ärtor i byxfickan som jag planterade.


Det är härligt med sommar. Lilleman kom inte ut ur pyjamasen förrän senare på dagen.


Full koncentration på "lillverkstan".


I kaninhagen svalkade sig kaninerna mot leran i skydd av skuggan.


Tassa smet in i gamla kaningården då Lilleman var där inne och lekte. Hon är klipsk lilltösen, efter en stund hade hon lyckats öppna haspen på luckan in till buren.

I köket har nu DISKMASKINEN installerats...gissa om jag är glad. En månad med handdisk är tillräckligt för mig. Det finns så mycket annat roligt jag kan lägga den tiden på! Även kyl och frys är på plats. Två fönster av fyra är klädd och de har även fått gardinstänger. Och en massa annat småfix är gjort.


Idag hoppas jag på att hyllorna till skafferiet kommit på plats när jag kommer hem från jobbet.

Kommentarer

Populära inlägg