Kalas & itudelning

Idag var jag och barna på 3-årskalas och blev bjudna på en massa gott.


Dessa igelkottar var ju hur söta som helst!

När vi kom hem hade Gubben sågat itu en möbel ( på min begäran ). Antikälskare titta bort!


Den här möbeln målade jag om för många år sedan och sedan har den stått på mitt kontor och väntat på "sin" plats. Tanken var att jag skulle kunna ha den i mitt nya kök. Idéer byter skepnad genom processen och i köket vi nu har är ytorna få. För att jag skulle kunna ha kvar min fina möbel blev jag tvungen att göra den mindre för att den skulle få plats. 


Bakstycket och hyllor togs bort. Sedan användes en sänksåg för att dela skåpet i mitten för att få den grundare. Lådor och hyllplan kapades såklart också. Bakstycket som tagits bort återanvändes till lådornas baksida.


Jag är sååå nöjd. En perfekt möbel för alla små koppar och fat jag inte kan slitas från.


Lådorna blev perfekt för servetter.


Hälften så djup.



Hyllkantsbandet satte pricken över i:et. Vi valde att inte sätta tillbaka bakstycket på möbeln. Den gröna tapeten gör sig fin mot hyllorna.


Kommentarer

Populära inlägg