Skogens konung

Igårkväll var det många djur i farten. Först när jag kom till platsen råkade jag skrämma ett rådjur så den "skällde" under flykten. Ett bra tag hade jag sällskap av en sädesärla som fångade flygfän runt stenarna i ån. Mås, duva och strömstare var också där. Bävern simmade förbi i godan ro. Jag knäppte inget kort på den denna gång då jag inte ville avslöja mig. Jag hade hoppats på att den skulle gå upp i någon av vikarna den gjort i åkanten men det gjorde den inte. Då och då hör jag ett ljud jag inte kan placera. När jag suttit ett bra tag och timman började bli för sen, för att orka kliva upp till jobbet dagen efter, bestämde jag mig för att gå hem. Jag hinner bara gå en liten bit så står den plötsligt där...älgen. Den springer först en bit, stannar sedan och tittar på mig innan han sedan bestämmer sig för att springa vidare. Först då förstår jag att det var dennes lockrop jag hört hela tiden.

Glad i hjärtat gick jag hem piggare än piggast för att försöka sova några timmar.


Tar sig en titt på mig.


De långa benen är väl dolda i det höga gräset.

Kommentarer

Populära inlägg