Påsk

Aprilvädret fortsätter. I helgen var det så pass varmt ändå att jag kunde städa ute på den inglasade altanen. Den är nu redo för många härliga kvällar. Det är så underbart att snart få öppna upp till vårat "extrarum". Jag passade även på att göra lite fint inför påsken.

De gula stövlarna har blivit ett måste till påskriset. Här med pyssel från Panduro.se som barna gjort tidigare år.
Trälådan är ett loppisinköp. Jag hoppas på att finna fler liknande lådor i år.

Köksbänken pryds nu av den gröna hönan jag köpte på loppis förra sommaren. Farmor hade en liknande som jag minns mycket väl. På bron får den långbenta tuppen sitta på hyllan. Hyllan har jag gjort av ett gammalt fönster som jag målat och prytt med ett hönsnät. Själva hyllplanet är en plankbit som skruvats fast underifrån. Då det är väldigt blåsigt bitvis har lyktan och blomkrukan som inte syns i bild, skruvats fast på hyllplanet.

Nu ser jag att solen tittar fram så smått. Det bådar gott inför dagen.

Ha en härligt solig onsdag!


Kommentarer

Populära inlägg