Ytterligare vårtecken.

Igår bjöd vi mina föräldrar på påskmiddag här hemma och efter det gick jag ut till ån ett tag. Hemkommen var fingrarna stelfrusna men hjärtat varmt. Äntligen fick jag återse bävern. Två stycken denna gång. En lite större, den första som kom, simmade bara förbi. Det är den på första bilden nedan. Den andra såg mig och dök förbi där jag satt, kom upp en bit bort och där "kollade den av mig" lite, innan den vände om och simmade vidare nedströms.


Storskraken flög i cirklar ovanför mitt huvud innan de slutligen ven förbi och landade en bit bort i ån. Efter en stund kom de simmande uppströms mot mig. Jag kände direkt igen dess ljud innan de syntes om krönet.

Hoppas de stannar och föder upp sina bebisar här.

"Utstirrad.". Den ser nog mig inte så bra. Men känner på lukten att jag finns där bland slyn.

Idag blir lite jobb för min del. Sedan ska det gömmas påskägg som kidsen får leta efter.

Ha en fin Påskafton!

Kommentarer

Populära inlägg