Sädesärla

Solen skiner och jag längtar ut att fota bävern, men här bjuds vi bara på blåsväder. Att min vittring sprids kors och tvärs av blåsten är inte optimalt vid bäverskådning. Småfåglarna håller sig även gömda då, så jag har inget att roa mig med medans jag väntar på bävern. Ofta dyker något upp som jag kan fota i väntan. Men som oftast brukar allt hända samtidigt. Sist jag fotade bävern som simmade förbi i ån landade en fågel snett ovanför mitt huvud i granen jag satt under, samtidigt som en annan sprätte runt i löven bakom min rygg.

Det har anlänt lite fler fåglar under veckan. Tofsvipa, storspov och björktrast har jag sett. Även en liten sädesärla tippade omkring med stjärten i blåsten här för dagen.


Idag blir det lite jobb innan även jag tar helg.

Ha en lagom blåsig lördag!

Kommentarer

Populära inlägg