Aaaaaaaaaa

Nu har jag fått resultatet på det sista nationella provet i svenskakursen. Ett A, ett A?! Helt fantastiskt! Det är knappt jag tror det. Skrivningen gick så lätt och en känsla i kroppen sa mig att det här kan inte bli bra, då jag inte behövde kämpa. Jag har märkt att jag gör bättre från mig när jag får skriva egna texter än då jag ska analysera andras. Betygen C,C och C på uppgifter med analys och A,A och A på uppgifter med egna texter talar sitt tydliga språk. En uppgift fick jag ett B på. I den var det både egen text och analys.

Slutbetyget på kursen blev ett B!!! Jag är så stolt. Jag satsade på ett C och det gick vägen med ett plus i kanten. Nu hoppas jag på att jag kommer in på någon av skolorna jag sökt. Den ena får jag besked om i juni. Den andra har första urvalet i juli. Om jag inte kommer in någonstans får jag läsa svenska 2 också så jag kan söka fler skolor senare.

Jag känner mig positiv i alla fall då jag nu testat på att läsa på distans och vet att jag klarar av det galant. Jag kan nästan säga att det är att föredra för mig, då jag inte blir påverkad av vad andra människor tycker och tänker. Jag har svårt att lita på att det jag gör och tänker är rätt. Bara lyxen att kunna ta en promenad när jag kört fast och rensa hjärnan är perfekt. Väggarna i ett klassrum är inte så inspirerande men naturen däremot får fart på hjärnkontoret
.

Ett Bannemig, Jag kan!

Kommentarer

Populära inlägg