Rymmningsbenägen

Då har turen varit på min sida igen då Mimmi igår grävt sig i princip ur kaningården. Det söta huvudet stack upp ur gräset på utsidan av hägnet. Tur resten av kroppen är större. Tassa däremot skulle nästan ha kunnat krypa in. Det blev nos mot nos sniff mellan Mimmi, Tassa och Fly som var på besök igår. För mig blev det att dra några skottkärrelass med jord och fylla igen hål och täcka nätet som jag nu lagt i botten på hålan.



Från utsidan har jag dolt det fyllda hålet med en tung platta, så att inte räven ser det lättgrävda området.


Kaninerna som bara verkar tycka det är skoj när jag grejjar inne hos dem, var med då nätet skulle dras igenom hålan. Jag fick dra det igenom med extra vikt, då bägge satt på nätet och inte brydde sig om att kliva av.


Trots att jag förstört Mimmis jobb så verkade hon ganska nöjd med hålan efteråt ändå. Sötnöt!

Jag längtar tills vi kan ta tag i bygget av den ny kaningården. Då blir hagen dubbelt så stor så de verkligen kan sträcka ut löpsteget. De har blivit stora mina töser, men jämför jag dem med andra jättar så är de inte alls lika tunga. De är Vältränade mina girls! Jag tycker det är finare när de ser mer harlika ut än den tjocka fettvalken de kan få runt halsen. För äta det kan dem!


Här har jag mycket grävning framför mig. Nät till botten så de inte kan gräva sig ut och nya hålor. Tak funderar jag på också, för skugga och skydd mot elaka skator.

Kommentarer

Populära inlägg