Helspäckad helg

Hela helgen har vi ångat på med renoveringen av köket. Bilder kommer senare.
Igår var jag tvungen att flytta kaninerna till det nya hägnet då de bara grävde sig ut, vilket jag förstår då gräset verkligen var grönare på andra sidan.


Nu är det bara nät på botten runt kanterna. Senare kommer hela täckas. Allt gräs borde hålla Mimmi från att gräva sig ut de närmsta dagarna. Bur och hålor kommer bytas ut också. Det här blev en snabb lösning då det inte var hållbart att ha dem kvar i den gamla hagen längre.


Ett av hålen. Här var Mimmi sekunder från friheten. Tur för mig stod Tassa och nosade på henne från utsidan så hon inte kröp ut.


Allt ska utforskas och klättras på...






De har även börjat fälla vinterpälsen. Det syns väl på Bella som fått markerad nos.



Efter att ha utforskat hela hägnet kurade de ihop sig under taket till gamla hålan. Nu är jag glad att jag sparade den.

Kommentarer

Populära inlägg