Dagen som swishade förbi

Jag vet inte vad jag gjorde igår men det kändes som att tiden gick fortare än vanligt. Det kan dock vara att jag för en gångs skull tog sovmorgon och blev då efter redan från start.

Jag och dottern tog vår vanliga tur till affären för att veckohandla. Jag får njuta av stunden så länge hon vill följa med. På vägen hem brukar vi mumsa på någon godis, typ mentos frukt och gissa smaker.

Senaste hembakat-tidningen som damp ner i brevlådan i veckan bjöd på massa inspiration och jag fick lust att baka. Jag valde ett recept som såg gott ut och inhandlade det som behövdes på affären. Receptet lästes inte igenom innan jag satte igång och det blev lite mer invecklat och tidskrävande än vad jag tänkt mig. Mer om det kommer senare:

Dagens bilder är på domherren. Denna gång fru domherre.

Här har jag lyckats fånge henne ganska bra i luften. Som ni nog redan sett ser mina bilder lite gryniga ut och det är för att jag använder bilderna från Instagram. De blir inte lika bra i upplösning som originalen.

I den här bilden tycker jag fågeln kommer fram bra trots att omgivningen går i samma färgnyanser.


Idag har jag inga måste förutom att jag och kidsen ska fara och fira en 6-åring och fika gott.

Ha en trevlig söndag!


Kommentarer

Populära inlägg