Raggsockor

Hej och hå, en ny vecka tar sin början. Jag startar den som bäst med en ledig dag. Haha, skämt å sido resten av veckan blir det full huggning tills söndag.

Lilleman är också ledig och glider nu runt i sina nya raggsockor som jag stickade klart idag.


De här har jag stickat efter samma mönster som Lillgummans sockor jag visat i tidigare inlägg. Mönstret är "klassiska raggsockor i mellanraggi" av Järbo garn. Det köpte jag på Skapamer.
Jag har använt vanlig tjockare raggi, vilket inte kanske är att föredra då det tar mer plats i vinterskorna. För mina kids går det bra ändå då skorna är en aning för stora i storlek.

Nästa pysselprojekt blir med virknålen. Jag hittade en rolig grej på nätet som jag tänkte testa. Uppdatering om det kommer! Ponchon får ligga på is ytterligare ett tag till.

Nu piper tvättmaskinen och det är dags att ge den mer jobb. Sedan ska jag nog sätta mig och läsa lite. Böckerna har blivit lite satt åt sidan under vintern. I och med att ljuset börjar komma tillbaka väcks mitt intresse för dem igen.

Ha en härlig måndag!

Kommentarer

Populära inlägg