En färgklick

Domherren med sin röda fjäderdräkt är min favorit vid fågelbordet just nu. De småbråkar med varandra och står ofta still en stund i luften när de flyger, vilket ger större möjlighet till en bra bild. Sedan är den fin att se på när allt annat runt omkring är i gråskala.

Inväntar en plats vid fågelbordet

Undra vad den ser där uppe?

Ännu en som inväntar en plats och blir stillastående i luften ett slag.

Idag vaknade jag tidigt och började grubbla på dotterns kalas som är i april. Jag kom på ganska många idéer. Problemet nu är att komma ihåg dem tills det är dags. (Skratt)
Jag ska försöka omdirigera mina tankar och filura på alla hjärtans dag istället. Då måste det väl bakas en tårta?! Jag har även sett ett recept på geléhjärtan som man kan göra själv. Det kanske är en rolig grej som kidsen kan vara med på också. Fortsättning följer på det.

Ha en trevlig vinterdag. Här är det bara -4, betydlig behagligare än gårdagens -16.

Kommentarer

Populära inlägg