9-års tårta

Igår kväll sa kroppen ifrån och det blev en tidig kväll. I dag vaknade jag piggare än piggast och kom på att det inte är länge kvar till lillgummans nioårsdag. Jag har fått en ganska klar beskrivning om hur hon vill ha tårtan, vilket är mycket roligt, men då kan jag inte rädda upp situationen om det inte går som tänkt. Skratt! Inuti kommer det vara en gammal hederlig prinsesstårta och utanpå kommer jag jobba som mest med marsipan.

Tårttemat ska vara tingeling och vinterlilja. Alltså både sommar och vinter. Den ska vara uppdelat med ett vattendrag i mitten där en bro går över. På ena sidan ska det vara sommar och på andra sidan vinter. Såå kul! Jag har redan en massa idéer för övergången från sommar till vinter i vattendraget. Bron har jag däremot inte löst än.

Här nedan ser ni förra årets tårta. Elsa från Frost. En rolig utmaning även den. Och jag fick äntligen göra en "docktårta".
                                               

Önska mig lycka till!!

Kommentarer

Populära inlägg