Havsörn?

Igår morse såg jag något mäktigt och jag hade kameran med mig!! En stor fågel svävar mot mig. Jag tänker "vad härligt ännu ett vårtecken. Men vad tråkigt med en ensam trana"...Jag tar upp kameran och försöker hitta den i linsen. Himlen är utan moln och inga träd är i närheten. Jag finner inga riktlinjer och allt medans jag kämpar att fokusera fågeln i linsen, ser jag med blotta ögat att det här är ingen trana utan den är grov. Jag inser att det är en rovfågel och adrenalinet börjar pumpa. Jag blir alldeles skakig och får absolut inte till kameran. Nu flyger den rakt emot mig...det går inte att hitta den i linsen trots dess storlek...Nu glider den rakt över mig, gör en liten krumbukt och seglar sedan vidare men stora graciösa rörelser...några sekunder till och nu hittar jag den i linsen. För sent!!

Jag är sååå irriterad på mig själv att jag kokar!!!

Jag hade gärna velat få till en suddig bild på närmre håll, så jag kunde säkerställa vad det var för art. Nu kan jag bara gissa med dessa suddiga styggelser...



De gula fötterna och dess spretiga vingspetsar kanske kan avslöja vad det är för art?

I detta läge hade det kanske varit bäst om jag inte haft kameran med mig. Jag hade tänkt "gud vad synd att jag inte hade kameran med mig" men sedan inte grämat mig mer. Då hade jag njutit av stunden istället och bara tittat på det fina djuret medans det seglade förbi. Nu blir jag upprörd bara jag tänker på det.

Hoppas den håller till i krokarna och inte bara var på genomresa!!

Ha en lagom spännande torsdag!

Kommentarer

Populära inlägg