Hökuggla

Gomorron!

Tisdagsmorgon bjöd på ett lätt snöfall och en hökuggla! Så roligt!
När jag kör efter våran väg hemåt, efter att ha skjutsat Lilleman till förskolan, ser jag något på en av vägpinnarna i vägkanten. Jag har mobilen med mig men tar inte upp den, jag tänker att den lär nog flyga iväg så fort jag kommer tillräckligt när med bilen. Så blev inte fallet. När jag kör förbi sitter den kvar på pinnen, hade jag öppnat rutan skulle jag kunnat sträcka mig efter den med handen. Några sekunder öga mot öga blev det innan jag körde förbi och i backspegeln ser jag att den flyger iväg.

Jag hämtar kameran och går ut och ser ugglan bara en liten bit längre ner på tomten i toppen av en gran. Där uppe sitter den oberört och spanar över åkrarna trots min närvaro. I dryga timmen sitter den där. En stund hade den sällskap av två retsamma skator. De lyckades inte få den ur balans dock. När det var dags att skjutsa Lillgumman till skolan var den fortfarande kvar och vi satt en stund och tittade på den. Då passade jag även på att filma en snutt. Se nedan:




Ha en lagom händelserik dag!

Kommentarer

Populära inlägg