Feature x2

I veckan har både min gräsand och en vinterbild från 2011 uppmärksammats. p1e77e hade gjort en snabb sketch av gräsanden och vinterbilden fick en feature av eye_for_earth. Alltid lika skoj!!
 

Jag hade varit toknöjd om jag fick till en snabbsketch såhär bra.



Domherren fortsätter dominera vid fågelbordet. När en lite fetare av dem sitter i fågelbordet får jag passa på att fota. Den jagar nämligen bort de andra fåglarna som vill dit och de hovrar då mycket bredvid mataren och ger mig då fler fototillfällen. Att få skärpan på rätt ställe är inte det lättaste dock.
Det här är en av mina favoritbilder med vintermotiv och det är väldigt roligt att den fick en feature. Dimma, soluppgång och snö.


Sidensvansarna var också och hälsade på i veckan. En mindre flock på tiotalet djur var det. Det är inte vanligt att de kommer förbi då jag inte har några träd eller buskar med bär. De åt av frön som hamnat på marken.


Igår var det strålande sol och jag tror alla på Facebook var ute i solen och njöt. Själv jobbade jag. Efter jobbet var vi bortbjudna på middag, vilket kändes väldigt lyxigt!
Idag hoppas jag på att få ta igen de förlorade soltimmarna. Än så länge är det mulet, men jag håller tummarna.

Ha en lagom solig söndag!


Kommentarer

Populära inlägg