Devils food chocolate cake á la Jenkan

MMM, denna tårta. På min födelsedag för tre-fyra år sedan gjorde jag denna tårta och när Gubbens syster var på besök förra helgen passade jag på att göra den igen. Såå god...om du älskar choklad.


Jag älskar choklad men kan tycka att den blir en aning mäktig så jag dekorerar den full med bär för att få in lite fräschör och har även bär på sidan om för den som önskar mer. Ytterligare en sak jag adderat till den här tårtan är den smälta chokladen som jag låter rinna ner lite över kanten. Jag dubblar även satsen på chokladglasyren för att vara på den säkra sidan att det räcker till hela tårtan.

Receptet är ur bokserien Livets goda - Tårtor, som utgetts av Aftonbladet och Tasteline.

Då jag har brett på chokladglasyren låter jag tårtan stå i kylen och stelna innan den smälta chokladen hälls över den.


Detta är ett hett tips, testa testa testa...MMM

Kommentarer

Populära inlägg