Snö

Jag vaknar och tittar ut genom fönstret där jag möts av vinter. Ett vitt täcke ligger över marken. Om än tunt så ger det en kall känsla. Temperaturen står dock på nollan och när solen kikar fram kan den försvinna ganska snart.

Idag blir det fortsatta förberedelser inför kalaset imorgon. Hallonsmörmarängkräm och tårtbottnar ska få göra sällskap med kladdkakemuffinsen och centerkakorna jag bakat tidigare. I år känner jag mig lugn. Jag har nöjt mig med att bara göra två bakverk och tårtan och jag är nu i fas inför morgondagen. Bara därför lär tårtan gå åt fanders...haha! Ta i trä.

Här nedan bjuder jag på tre bilder på domherren från tidigare i veckan. Jag må vara less på snön nu, men i en bild tycker jag fortfarande om det.

In för landning - Pricken över i:et i denna bild må vara snön som fågeln har på näbben.

Det sker många konfrontationer vid fågelbordet. Sällan lyckas jag fånga det på bild.

Är det en fjäder eller en snöflinga fågeln har på klon?

Ha en lagom snöig fredag!

Kommentarer

Populära inlägg